Na regen komt zonneschijn, ook in Portugal.

15 maart 2016 - Costa da Caparica, Portugal

Kijk als het in de nacht regent, terwijl je in de caravan ligt, dan heeft dat zelfs wel iets speciaals. Maar als je om acht uur weer wakker wordt en het regent nog steeds is het toch niet echt leuk meer hoor! Gelukkig hadden we vandaag een reisdag dus iets minder erg. Onderweg leek de lucht even open te breken, maar dat was voor korte duur. We hadden een camping in Costa da Caparica, vlak onder Lisboa (Lissabon) uitgezocht. Dit ligt net over de brug over de Taag. Het leek net of we weer even in San Fransisco waren. Nagenoeg dezelfde brug, alleen deze hete de Ponte 25 de Abril hij is 2277 meter lang en 70 meter hoog. De langste overspanning is 1012 meter. Deze brug hete voor de Anjerrevolutie in 1974 Ponte Salazar.
Door de hevige regenval en de ruitenwissers door nog wel wat foto's proberen te maken. Ook zagen we in onze ooghoeken een megagroot Christusbeeld op de zuidoever staan, een kopie van die in Rio de Janeiro. Deze werd geplaatst uit dankbaarheid voor het feit, dat Portugal buiten de Tweede wereldoorlog was gebleven. Je kan er met een lift omhoog naar het 80 meter hoge betonnen platform, waarop het 28 meter hoge beeld staat.
Bij het inchecken rond half twee, regende het nog wat, maar toen we eenmaal op ons plekje stonden, was het droog en begon zowaar de zon te schijnen en die is tot een uur of zeven niet meer weg gegaan..
We hebben het vanmiddag verder rustig aan gedaan, nog wel even naar het strand gelopen om Roxa even lekker te laten rennen.
Morgen gaan we naar Lissabon, vooral om er lekker te slenteren en de sfeer te proeven.

1. Linda:
    16 maart 2016
    Alles wat nu aan regen valt......valt over 2 weken niet!!! ;-)
    Geintje......blij dat de zon toch weer is gaan schijnen eind van de dag!! xxxxx