We hebben ons weer niet verveeld vandaag.

14 maart 2016 - Peniche, Portugal

Vanmorgen, laat wakker geworden. We zaten pas om half tien (wel buiten) aan het ontbijt. De keus was of we verder gingen naar Lissabon of nog een dagje bleven staan en hier vanuit wat te gaan bekijken. We kozen ervoor om nog een dag te blijven en naar Peniche te gaan en onderweg een stop te maken in Obidos.
Nou daar hebben we geen spijt van gehad hoor! Volgens de informatie behoort het plaatsje tot één van de meest romantische plaatsjes van Portugal. Er was een stadspoort die met tegeltjes versierd is. Daarachter allemaal kleine smalle straatjes met kleine winkeltjes en barretjes. Je kon daar ook uit een chocolade cupje likeur proeven. Ik moet zeggen, dat het erg lekker smaakte. Er liep rondom een ononderbroken muur met kantelen. Ik heb er maar een klein stukje van gelopen, want Roxa kon niet mee want er was aan één kant geen muur. We waren gewend om maximaal 3 euro af te rekenen voor twee koffie, maar vandaag hadden we een record van 6.40 euro en de koffie was nog koud ook.
Daar in de omgeving kwamen we een heel oud en verwaarloosd kerkgebouw tegen wat , Santuario do Senhor Jesus da Pedra. bleek te zijn. Het is in 1747 gebouwd.
Daarna verder gereden naar Peniche. Dit kleine stadje staat grotendeels op een schiereiland, waar de stranden zeer geliefd zijn bij surfers. Het heeft de bijnaam Capital da Onda ( hoofdstad van de golf). Op de westelijke punt staat een kleine vuurtoren met daaromheen rotsformaties die doen denken aan stapels pannenkoeken. Uit het water steekt een logge toren uit de golven omhoog.
Daarna weer terug naar Nazaré, waar Martin nog even op het hoge punt achter Sitio wilde kijken. Op die plek is ooit de hoogste golf ( van 32 meter hoog)van Europa gemeten in maart 2013. De zee was nu erg rustig, dus vandaag geen spektakel.
Daarna nog even langs de supermarkt en de auto afgetankt, voor 1.24 euro per liter.
Morgen dus wel naar camping in de buurt van Lissabon..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monique:
    14 maart 2016
    Heerlijk weer om te lezen hoe jullie het naar je zin hebben.
  2. Edith:
    14 maart 2016
    Wat een leuke reis! Veel plezier en geniet van elkaar.
  3. Linda:
    14 maart 2016
    Iedere keer erg leuk om te lezen!! Ziet er prachtig uit.
    Het fotograferen gaat ook hartstikke goed zie ik. ;-)
    Zitten prachtige foto's tussen. hihihi
    xxxxxx
  4. Elly de jong:
    14 maart 2016
    Mooi hoor allemaal en prachtige foto's,genieten!!!!
  5. Annelies Zijlmans:
    15 maart 2016
    Toppie !! Dank voor het delen.