Hiep hiep hoera !

27 april 2016 - Salses-le-Château, Frankrijk

Allereerst allemaal gefeliteerd met de koning. Maar hij is niet de enige die jarig is. Onze mooie, lieve Roxa is vandaag ook jarig. Drie jaar alweer.
Nadat we rustig opgestaan zijn en rond kwart voor tien vertrokken waren, staan we nu voor één nachtje in Salses in Frankrijk even boven Perpignan. De camping is niet veel soeps, maar voor één nacht goed te doen. We staan zelfs nog aangekoppeld, dus kunnen morgen als we willen op tijd weg.
Het was nog een hele klus om de camping te vinden. In het campingboek stond geen adres, dus dachten we, we volgen gewoon de camping borden. Laten er nou prompt twee campings in het dorp zitten en ja hoor op een kruising staat er één naar rechts en één naar links aangegeven. Beide zonder naam erbij. En ja hoor we kozen voor links, terwijl het rechts had moeten zijn. Dan toch maar de coördinaten in de Tom Tom zetten. Haha stonden we ineens voor een tunneltje van twee meter hoog. Maar uiteindelijk hebben we het dus toch gevonden.
Onderweg begon het steeds kouder te worden. Op een gegeven moment zelfs naar 12 graden. Dus we hadden onze vesten alvast aangetrokken. Maar hoe dichter we bij de plaats van bestemming kwamen hoe helderder de lucht werd en toen we ervoor gingen zitten, was het inmiddels toch nog opgelopen naar 22 graden. Het gaat er dus op lijken, dat we indererdaad het mooie weer mee naar huis gaan nemen. Dat zou toch wat zijn hè?
We hebben nog een stukje rond de camping door de wijnranken gewandeld en kwamen bij een oud kasteel terecht. Het blijkt dat het plaatsje ook eigenlijk Salses-le-Château heet. Uiteraard mochten we er niet in met Roxa maar we konden er wel omheen lopen.
Ondanks dat ik dacht dat er niets te vertellen valt van een reisdag, is het toch weer een heel verhaal geworden zo. Morgen gaan we weer ongeveer 300 km de hoogte in.

1. Marti:
    27 april 2016
    Nou, doe ons en jullie zelf een groot plezier en neem die zon maar mee hoor! Rij voorzichtig terug naar huis!
  2. Marleen:
    27 april 2016
    Hoi,

Zou wel lekker zijn als jullie de zon meenemen, het is echt heel koud en nat. Goede reis verder.