We zijn weer thuis!

1 mei 2016 - Strijen, Nederland

We zijn er weer!!

En ja hoor beloofd is beloofd we hebben hem echt meegenomen. We werden er vanmorgen al mee wakker en nadat we buiten ons ontbijt op hadden zijn we om 9.30 uur vertrokken. We waren om bij tweeën weer aan de Hoekseweg. Eerst de (klein)kinderen even opgezocht, die weer blij waren om ons te zien. De meegebrachte Spaanse jurk en voetbalshirtjes vielen erg in de smaak. Gelukkig dat er tegenwoordig Skype is en we kunnen appen, dat maakte het gemis in de vakantie een stuk makkelijker.
Nadat we negen weken geleden zijn vertrokken hebben we er 9550 km opzitten. Ondanks dat hoge aantal kilometers, hebben we niet het gevoel dat we veel in de auto hebben gezeten. We hebben totaal op 20 campings gestaan. Met een gemiddeld bedrag met de acsi kaart van 17 euro. We kunnen eigenlijk niet zeggen wat het meeste indruk heeft gemaakt, want alles had zo zijn eigen charme. Zoals de grote steden Porto, Lissabon en zeker niet te vergeten Sevilla. We zijn op mooie campings terecht gekomen, waarvan er een paar bijzaten waar we nog eens naar toe terug willen gaan. We hebben ook wat leuke plaatsjes ontdekt, waar het leuk zou zijn om in de toekomst te overwinteren.
We willen in ieder geval nog een keer terug naar Porto en Sevilla, eventueel met een stedentrip.
Het zal na deze negen weken enorm wennen zijn, om weer het normale dagelijkse leven op te pakken. Gelukkig hoeven we woensdag allebei pas te werken. Martin overdag en Jenny een nachtdienst. Maar ook staat de eerste afsprak alweer gepland en dat al morgenochtend om 9.00 uur. Dinsdag de nieuwe bank halen en naar de kapper.
En na al die regen moet er in de tuin ook het nodige gedaan worden. En wat dacht je van de auto en de caravan leeghalen en schoonmaken? Maar eerst gaan we ons tuinstel weer uitpakken, zodat we ook hier in de zon kunnen zitten.
We kunnen wel stellen, dat we zeer dankbaar zijn dat we deze, best lange reis hebben mogen en kunnen maken. We zijn weer heelhuids thuis. Er zijn geen gekke dingen gebeurd qua schade of gezondheid. Het is zeker voor herhaling vatbaar. We zien nu nog meer dan voorheen uit naar ons pensioen. Om dan, als de financiën en de gezondheid het toelaten vaker van dit soort reizen te gaan maken. Voorlopig moeten we hier weer even op teren. In Augustus hebben we weer twee weken vakantie met de kleinkinderen.
Voorlopig kunnen we teugkijken op een super periode die we samen in goede gezondheid hebben mogen beleven.
We hebben gezien dat veel van jullie met ons meegereisd zijn, door het volgen van onze blog. We vonden het leuk om reacties te krijgen op de blog en via de app.
Er is soms erg veel tijd in gaan zitten, zeker als het Internet weer eens erg slecht of traag was duurde het soms wel 10 minuten voor we een foto konden plaatsen. Maar we zijn blij dat we het gedaan hebben. Ook voor ons zelf om terug te lezen en er snel een boek van af te laten drukken. Toen we thuis kwamen, stond er zelfs een bloemetje voor ons voor de deur als dank voor het schrijven van de blog en de foto's.
Zo dat was het.................

1. Bianca Hendriks:
    1 mei 2016
    Fijn dat jullie zulke mooie weken hebben gehad en dat we dit allemaal hebben kunnen volgen! Nog een paar dagen nagenieten .... en dan mogen jullie weer aan het werk. Ben zeker benieuwd naar alle verhalen!!!
  2. Monique:
    1 mei 2016
    Welkom terug in het nu zonnige kikkerlandje. Blij dat het jullie gelukt is om de zon mee te nemen.