Oei, wat een woei

7 maart 2016 - Vila Chã, Portugal

Zo, dat was even heftig vannacht. . Het was heel hard gaan waaien, stormen eigenlijk. Zo hard dat onze luifel wel erg hard stond te klapperen en ja hoor, daar stonden we dan vannacht om twee uur onze luifel van de caravan te halen omdat hij los had gelaten van de haringen. Maar toen we daarna rond achten wakker werden zagen we de zon al door ons dakraam.
Na een rustig verlopen ochtend waar ook de wind was gaan liggen zijn we na de lunch vertrokken naar Guimaraes, waar een nieuw en een historisch centrum is. De plaats zelf is in 2012 culturele hoofdstad van Europa geweest. We hebben daar het kasteel bezocht. In dat kasteel kwam in 1107 Portugals eerste koning, Alfonso ter wereld. We hebben nog wat rondgedwaald en op een terrasje een bakkie gedaan.
Daarna zijn we naar Bom Jesus op weg gegaan. Volgens het Marco Polo boekje was daar een heiligdom, waar het godshuis met een bijzondere barokke trap te bereiken is. Maar voordat we daar waren, kwamen we in het plaatsje Sameira ook al een prachtige koepelkerk tegen, die we ook maar gelijk hebben bezocht.
Ik hoop dat jullie een goede indruk kunnen krijgen van al het moois wat we vandaag gezien hebben. Omdat we laat terug waren en internet hier supersloom is staat dit verslag wat later de blog.
Morgen staat er een dagje Porto op het programma. Truste

1. Conny:
    8 maart 2016
    hoi mart en jen, wat een avontuur en zulke prachtige plaatsen gezien. indrukwekkend.
    jullie foto's zijn om van te genieten.