Dagje Porto

8 maart 2016 - Porto, Portugal

Vandaag stond er een dagje Porto op het programma. We begonnen de dag met zon en hebben voor de eerste keer buiten kunnen ontbijten. Heerlijk gevoel hoor, zeker als je dan op facebook ,foto,s met sneeuw voorbij ziet komen.
Vanmorgen eerst een kwartiertje met de auto naar de metro gereden, die ons naar het centrum van Porto heeft gebracht. Wat een gezellige stad is dat! We hebben eerst een oude markthal bezocht en gelijk een magneetje voor onze verzameling gekocht. Daarna zijn we naar metrostation S. Bento gelopen, waar de hal versierd is met afbeeldingen gemaakt van tegeltjes. Via Avenuda dos Aliados slingerend naar de ponte Luiz 1, die over de Douro loopt. Deze brug bestaat uit twee lagen. Onder de auto's en boven de metro.
Aan de overkant gekomen hebben we één van de vele portkelders bezocht en Port geproefd. In het water lagen nog de typische rabelos boten, waarmee vroeger de wijnvaten over de rivier werden vervoerd.
Met de kabelbaan weer terug naar boven om naar de overkant weer naar beneden te lopen. Er heerste al een gezellige sfeer bij de vele barretjes in het havengebied, met zijn bontgekleurde huizen.
Er stond ook een trammetje uit het jaar nul, waar je voor 2.50 euro een gezellig ritje mee kon maken. Dus ook maar ingestapt. Waar we alleen niet op gerekend hadden, was dat hij de verkeerde kant op ging en wel 5 km verder bij de uitgang van de oceaan pas weer terug ging. We moesten wel weer opnieuw 5 euro betalen natuurlijk. Omdat we Roxa vandaag bij de caravan hadden gelaten zijn we weer via de winkelstraat R. Das Flores terug naar de metro gelopen. We hadden hier best nog wat langer willen blijven maar vonden het dan net weer iets te lang voor Roxa duren. Het was weer een geslaagde dag vandaag.
Morgen nemen we waarschijnlijk weer een rust/wandeldag over het strand en de duinen.
Groetjes

1. Linda:
    9 maart 2016
    Ik zie nu dat mijn reactie bij dit bericht helemaal niet geplaatst is.....foutje!!!
    Het ziet er allemaal hartstikke leuk en mooi uit in Porto. Het onthouden waard voor een stedentrip!!