Luierdag

9 maart 2016 - Vila Chã, Portugal

Vandaag hebben we een echte luierdag gehad. We hebben bijna klokje rond geslapen en laat ontbeten. Martin heeft in het zonnetje de luifel gerepareerd die door de storm wat schade had opgelopen. Ondertussen hebben we een wasje gedraaid. In de middag hebben we nog een strandwandeling gemaakt in een behoorlijk windje. Voor 1.80 euro in een strandtentje twee koffie gedronken. Waarschijnlijk is de koffie in het zuiden wel wat duurder.
Daarna nog ff langs de Lidl en na het eten filmpje gekeken. We dachten even dat we de enige bleven vannacht, maar er zijn inmiddels weer drie campers bijgekomen. Caravans komen we nog weinig tegen.
Morgen gaan we oa naar de weekmarkt in Barcelos, Barcelos is oa bekend door de haan die je overal in Portugal tegen komt. Volgens de legende heeft de haan een onschuldige veroordeelde bedevaartganger voor de dood behoed door op het juiste moment te gaan kraaien, waarop de gelukkige bedevaartganger werd vrijgelaten. De haan is het plaatselijke symbool bij uitstek. Daarna willen we nog even in Braga gaan kijken.
Leuk om regelmatig wat reacties terug te krijgen via de blog of app.