Luierdag

9 maart 2016 - Vila Chã, Portugal

Vandaag hebben we een echte luierdag gehad. We hebben bijna klokje rond geslapen en laat ontbeten. Martin heeft in het zonnetje de luifel gerepareerd die door de storm wat schade had opgelopen. Ondertussen hebben we een wasje gedraaid. In de middag hebben we nog een strandwandeling gemaakt in een behoorlijk windje. Voor 1.80 euro in een strandtentje twee koffie gedronken. Waarschijnlijk is de koffie in het zuiden wel wat duurder.
Daarna nog ff langs de Lidl en na het eten filmpje gekeken. We dachten even dat we de enige bleven vannacht, maar er zijn inmiddels weer drie campers bijgekomen. Caravans komen we nog weinig tegen.
Morgen gaan we oa naar de weekmarkt in Barcelos, Barcelos is oa bekend door de haan die je overal in Portugal tegen komt. Volgens de legende heeft de haan een onschuldige veroordeelde bedevaartganger voor de dood behoed door op het juiste moment te gaan kraaien, waarop de gelukkige bedevaartganger werd vrijgelaten. De haan is het plaatselijke symbool bij uitstek. Daarna willen we nog even in Braga gaan kijken.
Leuk om regelmatig wat reacties terug te krijgen via de blog of app.
Tot morgen!

1. Linda:
    9 maart 2016
    Ook lekker zo'n luie dag!!! Het is en blijft tenslotte vakantie.............
    Het gebied/de kust ziet er prachtig uit.
    xxx
  2. Bianca:
    9 maart 2016
    Lekker hoor! Leuk om zo op de hoogte te blijven van al jullie avonturen.
  3. Marleen:
    Hallo daar,
    Wat hebben jullie al veel gezien en dit is nog maar het begin, geweldig!! Heel erg leuk dat we jullie zo kunnen volgen, er is echt een schrijfster in je verloren gegaan.
    Groetjes voor jullie beiden XXX
  4. Aad:
    10 maart 2016
    Hele leuke beschrijving van Porto. Ga zo door je hebt schrijf talent.
    Groetjes van ons.