Alweer de laatste dag met Linda!

1 april 2016 - Cádiz, Spanje

Vandaag alweer de laatste dag dat Linda er was. We zijn vandaag, na lekker uitgeslapen te hebben naar Cadiz toe gegaan. Cadiz is al eeuwenlang een belangrijke havenstad, vooral door zijn strategische ligging. Je komt de stad binnen door de brede Puerta de Tierra. Die midden 19e eeuw in neostijl is gebouwd. Achter de poort is de cruisehaven en sta je al vrij snel bij de kathedraal. We zijn vooral in het historische gedeelte gebleven. We vonden Cadiz een erg gezellige en echte Spaanse stad. Uiteraard weer met veel barretjes en kleine eettentje, verspreid over kleine smalle straatjes. Cadiz ligt op een landtong, met zee aan de ene kant en een baai aan de andere kant, dus aan alle kanten water. We hebben rondgelopen op de verschillende pleinen die er zijn. Zoals op de Plaza San Juan de Dion , Plaza de Cadelaria en Plaza Espana
Aan het einde van de landtong ligt het Playa de la Caleta, een breed strand. In een uitloper de zee in ligt ook nog een slingerpier met aan het einde een 17 eeuws fort, Castelo de San Sebastian , waar we ook heen gelopen zijn. Uiteraard staat er dan aan het einde van die pier, dat honden verboden zijn. Dus zijn Martin en Linda daar samen even een kijkje gaan nemen.
We hebben in een van de smalle straatjes een echte Spaanse lunch gegeten. We waren uiteindelijk rond acht uur, na eerst nog even een ijsje gehaald te hebben weer terug. Op de camping. tijd naar bed ( was de bedoeling), want morgen om 7 uur gaan we Linda naar het vliegveld brengen. Truste

1. Marti:
    1 april 2016
    Ziet er heerlijk zomers uit daar, en jammer dat Linda alweer weg moet. Maar jullie hebben mooie dagen gehad zo te zien aan de foto,s. Hier vandaag en morgen eindelijk ook eens een mooi dagje weer :-D Goede reis weer terug voor Linda.