Dag Linda en daarna Sevilla

2 april 2016 - Sevilla, Spanje

Zo hé, vanmorgen om kwart over zes liepen de wekkers al af. Dat is echt vroeg hoor als je vakantie hebt. Maar ja we konden moeilijk Linda haar vliegtuig laten missen. Dus we waren ruim op tijd op het vliegveld van Sevilla, waar haar vliegtuig redelijk op tijd is vertrokken. Wij zijn daarna naar Sevilla toe gegaan. Wat een waanzinnige leuke stad is dat. Hij staat inmiddels op nr één van de steden waar we, als het ons gegeven is, weer naar toe terug gaan. We hadden de auto in de parkeergarage gezet vlakbij het Plaza de Espaňa. Wat een belevenis. Echt prachtig! Het is een halvemaanvormig plein, met een watertje en vier bruggen, deze symboliseren de koninkrijken Castilië, Aragón, León en Navarra, die tegen het einde van de middeleeuwen in het huidige Spanje werden verenigd.
Het massieve paviljoen bevat 52 tegeltableaus uit de verschillende provincies, die een historische gebeurtenis voorstellen.
Daarna zijn we door het erachter gelegen park gelopen, waar zowaar Roxa ook in mocht. Via allerlei schattige en drukke straatjes en pleinen zijn we vooral in het historische centrum rond gelopen naar oa de kathedraal, het stierenvechtersmuseum in de arena, Torre del Oro, Santa Cruz en nog veel meer mooie gebouwen en leuke drukke straatjes en pleinen. Het is nu pas 2 april en bijna alle terrasjes zaten vol tijdens lunchtijd. Wij hebben een echte Spaanse schotel met diverse vissoorten als lunch genuttigd. Tijdens een wandeling door een park, kwamen we ook nog een paardenkeuring tegen, met allemaal mannetjes in mooie Spaanse kleding als begeleider. Na nog een laatste terrasje gepakt te hebben en een magneet gekocht te hebben, zijn we weer moe maar zéér voldaan op de camping. Het internet is hier erg traag, vandaar dat de foto's van gisteren nu net pas geplaatst konden worden. Ook vandaag hebben we weer veel foto's gemaakt. Deze houden jullie nog even te goed voor morgen. We hebben nu even geen puf meer en morgen geven ze regen op en hebben we een "rustdag " dus is dan een mooie bezigheid.
Fijne avond!

1. Linda:
    3 april 2016
    Wel weer afkicken hier hoor!!! Het schitterende weer wat opgegeven was voor het weekend dat valt een beetje tegen. Dus de overgang is groot. hihi
    Kijk terug op een heerlijk, zonnig en vooral zeer gezellig weekje!!!
    Ik begrijp goed dat jullie van Sevilla hebben genoten........vinden wij ook een erg leuke stad!!! Veel plezier nog verder en geniet van jullie relax dag vandaag. Dikke kus