Zicht op Marokko!

4 april 2016 - Tarifa, Spanje

Vandaag zijn we weer vertrokken naar onze volgende stop. We waren erg traag vandaag en reden pas om kwart over elf van de camping weg.
De dag begon met dikke bewolking en wat regen. Die regen is gestopt, maar de bewolking is de hele dag gebleven. We dachten dat de regen gestopt was, maar toen we even het plaatsje gingen bekijken, zijn we weer drijfnat geregend. Bij beter weer is het best een aardig stadje. De veerboot naar Tanger vertrekt hier en bij beter weer kan je het Marokkaanse Rifgebergte zien. Het heeft een soort stadsmuur en wederom kleine smalle straatjes met vooral barretjes. Het gebied hier staat bekend om de sterke middagwinden en trekt vooral veel kitesurfers en windsurfers. Er staan in de omgeving ook veel windmolens. In het plaatsje staat ook een standbeeld van Guzmán el Bueno. Hij veroverde Tarifa in 1292 voor de christenen terug van de Mooren.
We staan op een rustige camping vlak bij Tarifa. Hiervandaan willen we morgen Gibraltar gaan bekijken. We moeten dan onze paspoorten niet vergeten, want het hoort bij Groot-Brittannië.
Na het eten nog even richting het strand gereden, waar we tussen de zandduinen door moesten rijden, die door de wind gevormd waren. Heel apart gezicht.
We hebben hier alleen bij de receptie een wifipunt, dus ik hoop dat het plaatsen gelukt is.

1. Marti:
    4 april 2016
    Ja plaatsen is gelukt hoor ;-) Leuk Gibraltar. Is Nadia een paar jaar geleden geweest, hele leuke foto.s gezien toen. Was ook iets met apen ofzo.
  2. Ellis de Knijff:
    4 april 2016
    Dus jullie gaan kijken bij de apenrots op Gibraltar....schijnt leuk te zijn....
  3. Monique:
    4 april 2016
    Nou evenveel waarschuwing. De apen zijn heel brutaal...... met name als ze eten zien. Ik heb met eigen ogen gezien dat toen de autodeur open ging er een aap een zak chips uit handjes van kind trok. Verder erg leuk Gibraltar mooie grotten en het ieniemieni vliegveld. Ook het taxfree kopen was leuk. Nou heel veel plezier weer