Gibraltar..

5 april 2016 - Gibraltar, Gibraltar

Nadat de regen gelukkig vannacht gestopt was, begon de dag met wat bewolking, naar al snel kwam daar het zonnetje bij. We zijn vandaag naar Gibraltar geweest. Onderweg konden we al vaag de rots zien en aan de overkant Marokko. We hadden een kort oponthoud aan de grens met paspoortcontrole, want Gibraltar is een onderdeel van Groot Brittannië . We wilden naar de kabelbaan en dan de 426 meter omhoog naar de top van de rots. Maar de kabelbaan die deed het niet, dus zijn we zover als mogelijk was met de auto omhoog gereden. We konden een klein stukje het beschermde gebied in waar de beroemde berberapen zitten. We hebben er zowaar ook een paar gezien. Toen we niet verder mochten, terug naar beneden en hadden we nog net één van de weinige plekjes in de parkeergarage. We stonden aan het begin van Mainstreet, wat met een gezellig plein begon met aansluitend een winkelstraat. Na her en der wat stops en een magneet gekocht te hebben, zijn we weer richting auto gegaan. Wij hadden alleen euro's op zak en de automaat van de garage gaf van euro's geen geld terug en we hadden als kleinste een briefje van 20. Dus wij weer eerst ergens geld moeten wisselen om de garage uit te kunnen. We zijn daarna naar het Europa Point gereden. Dat is het uiterste puntje van het schiereiland en is er uitzicht op de kust van Afrika en de straat van Gibraltar. Er staat een vuurtoren en een grote moskee uit 1997, een geschenk van de Saoedische koning Fahd.
Daarna wilde we aan de terugweg beginnen. Nadat we een paar heuse bobbies hadden gepasseerd, stonden we zeven rijen dik om de grens naar Spanje over te gaan. We hebben er drie kwartier over gedaan om de grenscontrole te passeren. Rond zevenen waren we weer terug en daar lag Roxa nog lekker te slapen en leek ze blij geweest te zijn met een dagje rust. We staan hier onder de bomen en de caravan blijft lekker koel. Na ons eten is ze lekker even wezen rennen op het strand. Het was vandaag weer een leuke ervaring, het was een echte Engelse sfeer met een Spaans tintje. De prijzen lagen duidelijk hoger.
De foto's komen morgen want die moeten nog uitgezocht worden en daar hebben we geen fut meer voor. Sorry

1. Inger:
    5 april 2016
    Gewoon hartstikke leuk om te lezen allemaal!!
  2. Marti:
    6 april 2016
    Zo, weer een hele belevenis jullie reisverhaal. Snel ff foto.s kijken. Stonden er vanmorgen nog niet bij haha
  3. Linda:
    7 april 2016
    Wel apart hoor!! Ziet er leuk uit....xxx