De laatste 300 km van de heenreis.

1 maart 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag de laatste 300 km van de heenreis afgelegd. Nu gaat het echt beginnen hoor!! We zijn vanmiddag aangekomen in Santiago de Compostella, waar we ook de 19 graden al even hebben aangetikt, heerlijk gevoel hoor. Buiten je koffie drinken
We gaan morgen de wandelschoenen aantrekken en lopend, zoals zoveel mensen gedaan hebben naar de kathedraal en Monasterio de st Palo lopen(Alleen lopen wij dus alleen de laatste twee km). Er komen per jaar miljoenen pelgrim wandelaars naar Santiago toe.

Voor diegene die het willen weten hier bij nog wat uitleg over Santiago.
Volgens een legende zou het graf van de apostel Jakobus, een van de discipelen van Jezus, zich hier bevinden. Zijn stoffelijk overschot zou, nadat hij in Palestina was onthoofd, in een stenen boot zijn gelegd waarin twee van zijn discipelen meereisden. De boot bereikte vanzelf de Galicische kust, waarna het dode lichaam werd begraven aan de berg Libredón. Over het graf verrees een machtige basiliek.

De kathedraal is sinds 1985 opgenomen op de werelderfgoedlijst van UNESCO. De kathedraal is afgebeeld op de Spaanse munten van 1, 2 en 5 cent

Kathedraal van Santiago de Compostella, eindpunt van de pelgrimsroute
De pelgrimsroute naar Santiago de Compostella (ook wel Sint Jacobsroute ) is de pelgrimsroute naar het graf van de apostel Jakobus in Santiago de Compostella in Spanje. De belangrijkste route (hoofdroute) door Spanje was de Camino Francés. De Camino Francés was de middeleeuwse verkeersas die in Noord-Spanje loopt van de Pyreneeën naar het graf van Jakobus. Deze route loopt langs de steden Pamplona, Estella, Logroño, Burgos, León, Astorga en Ponferrada. Vanaf alle andere Europese landen lopen eveneens Jacobswegen .De Jacobswegen vormen dus een netwerk van wandelroutes, met Santiago de Compostella als excentrische spin

Tot zover de informatie morgen volgen er foto’s

1. Marleen:
    1 maart 2016
    Ik ben benieuwd naar het vervolg. Ik had gewoon 2 reacties geplaatst, dacht dat het mislukt was.
  2. Linda:
    1 maart 2016
    Ik had het vanmiddag ook even opgezocht maar het ziet er erg mooi uit de kathedraal!!!
    Veel plezier morgen. xxxx
  3. Marti:
    2 maart 2016
    Valsspelers haha, nee hoor, top dat jullie dit even meepakken :-D
    Fijn dat het weer zo lekker is, geniet er maar van. Fijne dagen gewenst.