Dagtrip naar Ronda

11 april 2016 - Ronda, Spanje

Vanmorgen was het de bedoeling, dat we vroeg op pad zouden gaan. Inderdaad de bedoeling, maar als je om kwart over negen voor het eerst je ogen open doet, gaat dat al niet lukken. Al met al vertrokken we om half elf voor een dagje naar Ronda. We hadden heel enthousiast onze korte broeken aangetrokken, maar dat was niet zo slim, want op grote hoogte in de mist van de bergen en de regen, zakte de temperatuur op een gegeven moment zelfs heel even naar de 5 graden ( ja nog wel boven nul).We hadden een erg mooie route met slingerweg en mooie vergezichten.
Ronda is bekend om zijn diepe kloof met de Rio Guadalevin die de stad in tweeën deelt. We zijn begonnen bij de Puente Nuevo, een bijna 100 meter hoge brug uit 1793.Toen via de stierenvechters arena die tot één van de oudste van Spanje behoort verder het stadje rondgelopen. Gelukkig lagen er nog wat van jassen in de auto en ook nog een paraplu, waardoor we nog enigszins droog en warm bleven.
Na wat navraag gedaan te hebben, hebben we de snoep, chocolade en gebakjeswinkel gevonden hoor Monique. Alleen hebben we daar niets gedronken omdat de hond niet mee naar binnen mocht. Maar we hebben er wel wat lekkere dingen uitgezocht en later op een bankje opgegeten. De koffie hebben we onder een parasol buiten ergens anders gedronken. Daarna de auto uit de piepkleine parkeergarage opgehaald en naar het begin van de wandelroutes gereden. Inmiddels was het bij vieren en kwam zelfs af en toe het zonnetjes ons gezelschap houden. We hebben uiteindelijk nog een hele mooie route langs de stadsmuur gelopen en kwamen toen weer bij de brug uit. Daarvandaan vonden we het pad, wat ons naar beneden diep in de kloof bracht. We hebben tot onder aan de brug gelopen. Wat een prachtige uitzichten hadden we daar. Ik hoop dat dat op de foto's een beetje terug te zien is. Daarna weer omhoog en na een prachtige rit terug via El Burgo, langs een natuurgebied. We waren pas om half tien terug op de camping. Vandaar ook nog geen foto's bij dit verslag, die komen morgen.
We twijfelen nog of we morgen gaan verkassen of nog een dagje blijven staan. Ligt ook een beetje aan het weer morgen.

1. Monique:
    12 april 2016
    Hihi, zo herkenbaar die gedachten van korte broek bij het weg gaan aan de kust en dan dat temperatuur verschil in de bergen. Dus onder de volgers u bent gewaarschuwd als u een keer Ronda wil bezoeken!!!
    Heerlijk hoor zo vakantie vieren. Niet op een plek maar heerlijk trekkend.
    Enjoyyyyyy
  2. Marti:
    12 april 2016
    Lijkt mij weer een prima dagje uit, hier gelukkig de afgelopen dagen ook een zomers gevoel gekregen. Ik ga snel even de foto.s bekijken ;-)