Binnenkomst van de vissersboten.

26 april 2016 - Cambrils, Spanje

Ondanks dat we eerder hadden afgesproken, dat we maandag aan de terugreis zouden beginnen , gaan we uiteindelijk morgen echt rijden. Gemiddeld zo'n 300 km per dag. Martin is het er nog niet helemaal mee eens, zeker niet toen we een apje van Bianca ,onze dochter kregen met een foto die aangaf dat het op dat moment 1,5 graad was. Dit terwijl wij aan een lekker afscheidsijsje zaten op een terrasje in de zon. De dag was al zonnig begonnen zodat we in de ochtend nog een poosje naar het strand waren geweest. Rond tweeën zijn we naar de haven van Cambrils gaan lopen, wat op zo'n 2.5 km van de camping gelegen is, maar via de boulevard langs het strand viel dat niet eens zo op. Onderweg natuurlijk nog een koffiestop gemaakt.
We zijn daarna eerst nog naar het oude centrum gelopen. Dat viel wel even tegen het was weer 1.5 km verder en er was niet veel, tot niets te beleven. Ook waren de winkeltjes nog dicht vanwege de siësta.
Toen weer terug gelopen naar de haven, want daar zouden tussen vier en vijf de vissersboten binnen komen. Dit was een hele happening om te zien. Één voor één kwamen de boten binnen. De vis was veelal op zee uitgezocht en in dozen gedaan voor de afslag. Maar er was ook nog veel vis ien afval in de netten achter gebleven wat met de hand nog uitgezocht werd waarna het afval gewoon weer over boord werd gegooid. Niet alleen de visafval, maar ook plastic en blikjes enzovoort.
Niet alle vis was al dood, dus er bewoog hier en daar nog wel wat. Een grote inktvis, die net In een bak was gegooid, klom er gewoonweg weer uit
Na ons ijsje weer terugn naar de camping gelopen en nog even snel naar de Lidl voor de boodchappen voor de komende (reis) week.
Ondertussen heeft Martin de winterjassen, die inmiddels ver weg gestopt waren maar vast tevoorschijn gehaald. We zien uiteraard vanwege het weer er tegenop om naar huis te komen maar ja, hebben eigenlijk geen keus. Dus we komen er weer aan!
De foto's van gisteren staan er inmiddels ook op

1. Marleen:
    26 april 2016
    Een goede terugreis gewenst en gezien jullie ervaring met temperaturen kun je het beste lekkere dikke kleding aantrekken.
  2. Caroline:
    27 april 2016
    Ach, wat jullie hebben meegemaakt pakken ze niet meer af en in de loop van volgende week beloven ze hier ook beter weer, dus,,,
  3. Inger:
    27 april 2016
    Goede reis!
    Maar je hoeft niet terug hoor! Je belt Gijs gewoon en zegt dat jullie er nog 2 maanden aanplakken! Dat vindt hij vast goed.