De Sierra Nevada

14 april 2016 - Sierra Nevada, Spanje

Het plan was vandaag, om een klein stukje de achter,( of voor )ons liggende bergen een beetje in te trekken. Wel eerst met de auto, maar ook de wandelschoenen aan.
Het probleem was, dat, nadat we het kassengebied een beetje achter ons hadden gelaten, het allemaal zo mooi was, dat je eigenlijk iedere keer toch weer een stukje verder en hoger wil. We zijn via schitterende wegen via de Las Alpujarras ,een heel stuk door het Nationale Park van de Sierra Nevada gereden. We hebben de 30 graden gezien, maar ook met de sneeuw in aanraking geweest. We zijn tot aan Puerto de la Ragua, die op zo'n 2690 meter hoogte ligt gekomen. Alleen kon je met de auto maar tot 2000 meter hoogte komen. De weg er naar toe was gelukkig niet druk, want er waren best smalle stukjes bij, en met al dat geslinger zie je niet altijd wat er achter de bocht vandaan kan komen. Niet alleen verkeer, maar ook schapen, paarden en koeien lopen gewoon los op de weg. Ja zelfs wilde bokken hebben we gezien. We hebben verschillende stops gemaakt. De eerste in het dorpje Berja waar we koffie hebben gedronken. Onderweg nog eentje voor onze picknick en bij verschillende foto uitzichten. Eind van de middag nog een bakkie in een dorpje. We hebben zowaar ook nog een (klein)stukje gewandeld en Martin heeft nog even in de sneeuw gespeeld. Het is weer een hele klus geweest om uit de meer dan 150 foto's een keuze te maken, welke we op de blog gingen plaatsen. Ondanks dat we niet zo ver wilde gaan , hebben we toch nog bijna 200 km gereden.
Het was weer een dag waar we van hebben genoten en waar we weer zoveel mooie natuur hebben gezien, dat het echt jammer is, dat wat je zelf ziet, niet echt op foto's is over te brengen. Dit was het weer voor vandaag . Het is nu half elf en we zitten nog lekker buiten. Tot morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Conny:
    14 april 2016
    hoi mart en jen, wat hebben jullie veel beleefd en gezien, dit is toch om nooit meer te vergeten. het is inderdaad lastig om de intense beleving die je kan hebben bij het zien van zo iets moois vast te leggen op een foto, maar ik heb vandaag de foto's bekeken en ze zijn prachtig en vergeet niet de beleving zit in je hoofd en komt weer terug als je de foto's bekijkt. veel liefs con
  2. Marleen:
    15 april 2016
    Hallo Jenny en Martin,
    Ik ben weer bijgelezen, jullie maken een geweldige reis en zien onwaarschijnlijk veel. Ik wens jullie nog heel veel plezier, jullie hebben nog lekker een paar weken te gaan. Door het blog reizen we gewoon een beetje mee. Lekker genieten van alles, wat een avontuur!
    Liefs van ons 2