Toch nog gelukt !

8 april 2016 - Tarifa, Spanje

Zoals belooft hier bij ons verslag van gisteren!! We zijn naar Vejer de la Frontera gereden, omdat dat volgens de boekjes één van de mooiste witte dorpjes van Andalusië zou moeten zijn. Nu zijn wij waarschijnlijk ook wel een beetje verwend, met alles wat we al gezien hebben, maar we vonden het wat tegenvallen. Inderdaad lag het tegen een berg aangeplakt en waren alle huizen wit geverfd op een stukje kasteel na. Er liep een stadsmuur rondom, met verschillende doorgangen. De straatjes waren smal en via vele trappen kon je het dorpje goed verkennen. Er waren weinig leuke winkeltjes en niet bijzonder veel leuke terrasjes. Wel was er in het midden een mooi plein met een fontein. Het Plaza de España.
Je had er ook mooie vergezichten. Er stond ook nog een beeld van wat wij dachten een moslim, maar dat bleek de Cobijadas , "de beschermden" te zíjn. De vrouwen van Vejer droegen tot in de 20e eeuw hoofdbedekkende zwarte gewaden.
Na op het pleintje bij de fontein nog wat gedronken te hebben zijn we via nog twee stops bij wat strandjes terug naar de camping gegaan.
Daar hebben we Roxa achtergelaten in de lekker koele caravan en zijn we nog even naar ons eigen plaatsje waar we verblijven, Tarifa, gegaan. Wij waren hier maandag ook wel even geweest, maar toen regende het erg hard en hadden we niet veel gezien.
Het is een klein plaatsje met uiteraard weer vele smalle straatjes. De winkeltjes zijn veelal surfshops. We zijn naar het zuidelijkste puntje van Europa gelopen. Daar waar de Atlantische Oceaan en de Middellandse Zee samenkomen. Het ligt op maar 15 km afstand van de Afrikaanse kust, daar waar de Straat van Giblaltar het smalst is.
Na nog een terrasje te hebben bezocht, de prijzen zijn in Portugal en Spanje echt belachelijk laag, zijn we via de supermarkt terug naar de camping gegaan. Inmiddels was het alweer negen uur en moesten we nog eten, dus bij het restaurant van de camping lekker een hapje gegeten.
We gaan zo op ons gemak het boeltje weer inpakken en een stukje opschuiven. We hebben een camping in de buurt van Marbella op het oog. Dus maar een klein stukje te gaan vandaag. Doegie.

1. Inger:
    Leuk hoor! Groetjes!
  2. Bianca Hendriks:
    8 april 2016
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Ik geniet een beetje mee!
  3. Lida:
    8 april 2016
    ik ben weer op de hoogte
    Jullie GENIETEN !!!!