Laatste dag Portugal.

25 maart 2016 - Armação de Pêra, Portugal

Vandaag onze laatste dag in Portugal, voordat we ons naar Spanje gaan verplaatsen. Het was weer een lekkere dag, waarin we vanochtend rustig aan hebben gedaan en een stuk taart bij de koffie hadden, omdat Pascal jarig is.
In de middag zijn wij via een mooie weg naar Sao Marcos da Serra gereden. Daar zou iets van een bloemenfeest zijn. Alleen de Tom Tom vond het nodig om ons naar een ander plekje, gelukkig wel in de buurt, te sturen. Bij " bestemming bereikt" stonden we bij een betonnen plaat over een watertje heen. Wel erg mooi en je hoorde daar alleen in de verte wat koeienbellen klingelen en de vogels fluiten.
Toen toch maar opnieuw de plaats weer ingetikt en zowaar kwamen we bij het juiste plaatsje uit. Er was wel degelijk feest in het dorp, maar waar wij van hadden dat het een bloemen feest moest zijn? Waarschijnlijk een eigen vertaling gebruikt. Maar het was wel leuk om te zien hoe hier in Portugal een dorpsfeest wordt gehouden. Er stonden allemaal kraampjes waar de plaatselijke producten gekocht en geproefd konden worden. Er werden ook nog een paar originele Portugese dansen opgevoerd.
Na een prachtige rit terug via de Serra de Monchique, waren we om half zeven weer terug bij de camping.
Morgen dus naar Spanje, waar we weer een uur tijdsverschil hebben om zondag de klok weer in de nieuwe zomertijd te zetten. Als dat maar goed gaat komen! We hoeven ons daar eigenlijk helemaal niet druk om te maken, zolang het nog geen 3 mei is.
De enige verplichting die we hebben is, dat we maandag om 17.00 uur bij het vliegveld in Sevilla moeten staan om onze jongste dochter, Linda op te halen, die ons gezellig een weekje komt vergezellen.