Een dagje rust

19 maart 2016 - Santiago do Cacém, Portugal

Toen we vanmorgen wakker werden en bewolking met regen de voorspelling voor vandaag was, verbaasde het ons, om een bijna strak blauwe lucht te zien met enkele wolkjes. We hadden eigenlijk het plan om naar de Algarve te vertrekken vandaag. Maar na het ontbijt in het zonnetje de plannen toch maar gewijzigd. We hebben besloten om nog een dag hier te blijven staan. We waren erg lui vandaag en zowaar heb ik 100 blz in mijn eerste boek gelezen. Dit was er eerder nog niet van gekomen. We hebben lekker rustig aan gedaan en toen er rond drieën wat wolken kwamen hebben we nog een eind over het strand en door de duinen gelopen. De stranden en de duinen in dit deel van Portugal zijn zeer breed en kilometers lang. De golven zijn hier ook behoorlijk hoog.
Tijdens een dolletje met Roxa was Martin nog gevallen, vlak tussen twee golven door, dus net niet nat, maar wel het juiste moment voor een foto. Toen we weer een heel eind verder waren, kwam Martin er achter dat hij zijn zonnebril kwijt was. Tja, ga die maar eens terug vinden..
Het voordeel van strand is, dat je meestal je eigen voetstappen weer terug kan volgen, zeker als het zo stil is. En ja hoor ook de plek waar hij gevallen was, was nog niet weggespoeld en nog net boven het zand uit stak het pootje van zijn bril. Was dat even mazzel hebben.
Toen we terug bij de caravan kwamen hadden we toch nog even een klein buitje, maar daarna hebben we nog tot over zevenen weer buiten in de zon kunnen zitten. We zitten als een van de weinige op een camping, waar in de zomer 600 toerplaatsen en 107 vaste plaatsen zijn.
Al met al een rustige luierdag met lekker zonnetje.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda:
    19 maart 2016
    Lekker zo'n rustig dagje. En rust is ook voor de omgeving een goede omschrijving geloof ik. Wat een mooie en stille stranden zeg. Heerlijk alleen op de wereld gevoel!!!!!
    Goed foto moment moeders!!! ;-)
    Je ligt er charmant bij pap en ook Roxa kijkt naar je met een blik van " wat doe jij nou". Hahaha
    XXXXXXX