Altea

21 april 2016 - Altea, Spanje

Nadat we gisteravond nog even hebben getwijfeld om verder te gaan, vandaag toch nog een dagje er aan geplakt. Mede omdat er een strak blauwe lucht en volop zon was. Na de koffie zijn we met de auto naar het onder de rook van Benidorm gelegen plaatsje Altea gereden. Altea staat nu voorlopig op nr één voor als we ooit zouden gaan overwinteren. Altea is een schilderachtige oude stad en ligt op een heuvel. Door smalle straatjes met trappen kom je al slenterend bij de parochiekerk Nuestra Señora del Consuelo met een blauw koepeldak. Altea voelde erg aangenaam aan. Het bestaat uit bijna enkel laagbouw apartementen. Het nadeel is wel dat het strand grotendeels uit vuistgrote kiezels bestaat. Er loopt een mooie wandelpromenade met diverse cafés en restaurants. We hebben lekker koffie met zelf gebakken , nou ja niet zelf natuurlijk, appeltaart gegeten en gedronken bij een Nederlander die net twee weken open was. We hebben ook nog rondgereden in Altea Hills. Daar staan heel veel mooie luxe huizen met veelal een eigen zwembad. In de ochtend was nog het plan ook in Denia te gaan kijken, maar we wilden liever nog even van het lekkere zonnetje genieten, dus zijn we weer terug naar de camping gegaan. Omdat we morgen echt weer verder gaan, we willen naar even boven Valencia zien te komen (200Km) vonden we dat we nog wel een keer uit eten konden gaan aan de boulevard van Benidorm. Tot morgen.